Czym jest polisa grupowa?
Jest to produkt, który możemy nabyć najczęściej w miejscu pracy. W przeciwieństwie do polisy indywidualnej, jest gotowym produktem. Ma określoną sumę ubezpieczenia, zakres ochrony, cenę i czas trwania umowy. Polisę grupową oferuje pracownikom firma, w której są zatrudnieni. To Pracodawca jest w tym wypadku Ubezpieczającym, a Pracownik Ubezpieczonym.
Większe firmy udostępniają ubezpieczenie na życie swoim pracownikom w formie świadczenia pozapłacowego. Cieszy się ono coraz większą popularnością wśród pracowników, gdyż najczęściej jest bardzo atrakcyjne cenowo i zakresowo. Chcąc ubezpieczyć się indywidualnie, za taki zakres ochrony i sumy, które znajdują się w polisach grupowych, musieli byśmy zapłacić znacznie więcej.
Ubezpieczenie to chroni przede wszystkim pracownika oraz jego rodzinę na wypadek nagłej śmierci lub uszczerbku na zdrowiu, które skutkuje niezdolnością do pracy. Ubezpieczenie na życie jest także pomocne w przypadku narodzin dziecka lub śmierci rodzica. Zakres ubezpieczenia oraz jego cena ustalana jest przez pracodawcę. Przystąpienie do pakietu ubezpieczenia grupowego przez pracownika jest dobrowolne.
Składka ubezpieczenia może być odprowadzana przez pracownika (wtedy jest ona potrącana z pensji) albo częściowo lub całościowo finansowana przez pracodawcę. Bardzo ciekawym rozwiązaniem dla pracodawcy, w przypadku partycypowania w koszcie takiej ochrony, może okazać się wdrożenie wraz z polisą grupową porozumienia pomiędzy pracownikiem a pracodawcą dot. konieczności wypłaty odprawy pośmiertnej (art. 93 Kodeksu Pracy), w przypadku jego zgonu.
Po szczegóły i oferty zapraszamy oczywiście do naszych specjalistów, którzy dobiorą dla Państwa optymalny zakres ochrony.